• Zero tolerance mode in effect!

ВМС Израиля

Понятно, что первый тест в стандартной конфигурации, без бустера, который и "не нужен" тут чтоб доставать воздушные цели по максимуму. Некоторые детали по INS Reshef: https://www.edrmagazine.eu/israel-shipyards-presents-the-s-80-multirole-corvette-at-euronaval-2022 «...корвет класса «Решеф», разрабатываемый нашей верфью для ВМС Израиля, экспортной версией которого является «Саар-80», будет иметь другую конфигурацию с точки зрения боевой системы и боевой нагрузки», — пояснил представитель Israel Shipyards EDR On-Line. Платформа класса «Решеф» будет иметь кормовую зону предназначенную для модульной полезной нагрузки на базе стандартных контейнеров для быстрой смены задач и, следовательно, универсальности платформы, в то время как две шлюпбалки для запуска и подъема RHIB будут заменены как минимум 2х4 пусковые установки для противокорабельных ракет, таких как IAI Gabriel V, но потенциально также новый Rafael Sea Breaker. В носовой части будет представлена та же 76/62-мм артиллерийская установка Super Rapido и система вертикального пуска ( 20 ячеек, 2х10) C-Dome, что уже подтверждено ВМС Израиля. Ожидается, что в комплект возможно войдут две NLOS Naval Spike." Да-"... силовая установка основана на четырех дизельных двигателях серии MTU 16V4000" Думаю, или рядом с С-Dome ещё 2х8 Barak LARD разместят, или в миделе как было в графике концептов...
 
Последнее редактирование:
И под правой и под левой ногой, причём с одинаковыми двойными петлями открывающими крышки люков "к носу". Длинное по центру тоже интересное... По надписи на жилете можно определить что это за пепелац?
 
Последнее редактирование:
И под правой и под левой ногой, причём с одинаковыми двойными петлями открывающими крышки люков "к носу". Длинное по центру тоже интересное... По надписи на жилете можно определить что это за пепелац?
Рискну предположить, что длинное по центру это "таалат кабелим".
А надпись на жилете это "кцин нешек".
 
ק.- קצין наверняка, а не название катера. Может специальный какой... Лежит кабель?
 
Последнее редактирование:
справа люки в подпалубные отсеки- кладовка боцмана, еще что-то, уже не помню. Посередине под кожухом, НЯП, якорный трос.
Вот, в открытом положении. Извиняюсь за резолюцию, не могу найти лучше
1671225775439.png
 
А я гляжу на этот "набалдашник дульного тормоза" и прикидываю калибер. :D
Трубка вывода стреляных гильз. Я присмотрелся что не так, так не поверил что ты не смог определить Тайфун. Крышка открыта и пушка снята на обслуживание скорее всего.
 
Сейчас переводить нет времени, оставлю пока так:

בלעדי
מערכת השוב של חיל הים בפעולה.

מערכת השו"ב של חיל הים בפעולה. צילום: דובר צה"ל
חדשות

שוטי שוטי ספינתי עם IT: חיל הים העלה לאוויר מערכת שו"ב חדשה​

המערכת היא תולדה של הצורך בהגנה על אסדות הגז הישראליות - הנמצאות במרחק מהמדינה - מפני איומי טילים וכלי טייס בלתי מאוישים שישגרו חיזבאללה ואיראן ● היקף הפרויקט לא נמסר, אך מוערך בעשרות מיליוני שקלים​

10/01/2023 11:24
האזינו לכתבה



by colbass.com
אנשי יחידת מפת"ח (ר"ת מחשוב ופיתוח תוכנה חיל הים), בית התוכנה של זרוע הים, העלו לאוויר מערכת שו"ב (שליטה ובקרה) חדשה, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט ארך כארבע שנים והסתיים בימים אלה. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים.
המערכת, פרי פיתוח עצמי של החיל, עולה לאוויר בהדרגה. בשלב הראשון, ברבעון האחרון של 2021, היא עלתה לאוויר במרכזי חיל הים בחוף. בשלב השני, בימים אלה, היא עלתה לאוויר בשתי ספינות הטילים המתקדמות מדגם סער 6, אח"י עוז ואח"י מגן. במהלך השנה היא תעלה במקומות נוספים – בבסיסי חיל הים ועל כלי שיט נוספים של הזרוע.​
מערכת השוב בפעולה.

מערכת השו"ב בפעולה. צילום: דובר צה"ל​

הפקת הגז מחייבת הגנה נוספת​

עם גילוי מצבורי הגז במזרח הים התיכון בתחילת העשור הקודם, החליטה הממשלה ב-2012 כי חיל הים יהיה אמון על הגנת אסדות הקידוח הישראליות.
פיתוח הפקת הגז הטבעי בים התיכון העלה צורך בהגנה על האסדות מפני מגוון רחב של איומים מאיראן ומשלוחותיה, במרכזם טילים מדויקים וכלי טייס בלתי מאוישים.
כך, ב-2021 החמאס ניסה לטווח את אסדת 'תמר', על ידי כלי טיס בלתי מזוהה, תקיפה שסוכלה מן הים. בקיץ האחרון שיגר ארגון חיזבאללה בלבנון שלושה כלי טייס בלתי מאוישים לעבר אסדת 'כריש'.
המערכת החדשה מחליפה מערכת שפיתוחה הושלם ב-2009, ממשפחת הזוהרים, והיא עדיין מבצעית בחלק מכלי השיט של זרוע הים.
מערכת השו"ב מהווה חלק ממאמצי חיל הים להשיג עליונות ימית: הרתעה, מודיעין, תקיפה וסיכול. המערכת מספקת יכולות שילוביות – לא רק ברמת הספינה, אלא עם כלים מוטסים, אמצעים שעל אסדות הגז – שחיל הים אמון על הגנתן – ואמצעי שו"ב. כך, השילוביות מספקת תמונת מצב עם יכולת יירוט.
השו"ב הוא יכולת הליבה של חיל הים, ומהווה מכפיל כוח. זירת הקרב הימית מאד שונה מזו היבשתית, או האווירית: בנייה של תמונת עולם ימי היא מסובכת, ובים יש מעט אויבים, אך הרבה אוניות נייטרליות. כך, נדרשת יצירת תמונת עולם ממוחשבת, שתספק את היכולת להתמודד עם כמות גדולה של מידע, ויכולת לנפות חלק ממנו.
מערכות שו"ב אוספות מידע מכל הסנסורים אשר נמצאים במקומות שונים, ומציגות תמונת מצב משולבת, מבצעית ומודיעינית, הנותנת תמונה מלאה על הקורה בזירה. המידע זמין על הספינות, על מערכות השליטה בחוף, ובמשולב עם חיל האוויר. החשיבות של מערכות השו"ב בזירה הימית גדלה במהלך השנים, והן הפכו למרכזיות בתהליכי הלחימה.
מערכת השו"ב החדשה עונה לצורך לממש מהלכים מבצעיים והגנה אסטרטגית רב-זרועית. היא עונה לאתגר הכרוך בשילוב של כמה היבטים: חיישנים על גבי הספינה, כלי נשק מתקדמים ומדויקים, מערכות הגנה ויירוט אקטיבי, מערכות שו"ב, חיישנים במימד התת-ימי, הגנה פסיבית למערכות הקשר והניווט, ומערכות ICT. בשילוב בין כלל הממדים והשכבות, המערכת מביאה לייצור של תהליכים משולבים, המכנסים יחד כמה רכיבים ומשימות – דטה סנטר, תשתיות קישוריות, ביג דטה, מערכות שו"ב, הגנת סייבר, ניטור ובקרה, אלגוריתמיקה עם מנועי היתוך ומיצוי מידע, מערכות לומדות ותהליכים אוטומטיים, ורמות זיהוי טובות יותר של האיומים.​
אלוף משנה משה, מפקד מפת''ח.

אלוף משנה משה, מפקד מפת"ח. צילום: דובר צה"ל​

"המערכת הופכת את הסטי"ל מאוסף מערכות לחימה למכונת מלחמה משומנת"​

בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים, אמר אלוף משנה משה, מפקד מפת"ח, כי "לפרויקט היו כמה מניעים. אנו כבר לא נדרשים להגן רק על כוחות צה"ל בים, אלא להגן על המים הכלכליים של ישראל. עברנו מהגנה עצמית להגנה על נכסים אסטרטגיים, האסדות, הנמצאות במרחבים ימיים גדולים. כיוון שכמות המטרות גדלה, אנו נדרשים לעבד הרבה יותר מידע, ולייצר תמונת מצב אמיתית – ובזמן אמת. לקחנו את כל מערכות הלחימה שעל הספינה – ומחוצה לה – וחיברנו אותן, כדי שהן יחיו יחד ו'ינגנו' באופן מתוזמר, מערכות IT שונות, חלקן מערכות הגנה וחלקן מערכות תקיפה, ומערכת השו"ב משלבת בין כולן – והופכת את הסטי"ל מאוסף מערכות לחימה למכונת מלחמה משומנת".
"אנשי מפת"ח", ציין, "קרובים מאוד לשטח, הם מפתחים ולמחרת – מפליגים. דוגמה מובהקת לכך היא המפתחים מהיחידה, הנמצאים על אח"י מגן, אחת מספינות סער 6, שרואים את היירוט של הטיל – מהמערכת שהם פיתחו. זו תמצית השירות ביחידה. אתגר ההון האנושי מתגבר עם הזמן, אבל אנחנו מצליחים לשמר אצלנו את הטובים ביותר".
לדבריו, "בכל ספינת סער 6 יש דטה סנטר, הפועל בשני מצבים, מסונכרן ומקוון, או במנותק, כ'קפסולה'. עם מערכת השו"ב החדשה, המערכות השונות מדברות ביניהן, ברמת ים-יבשה, וגם ים-ים. בכל ספינה התמקדנו ביכולות יתירות גבוהות, עם דטה סנטר נוסף, המשמש לגיבוי, לטובת עבודה בתצורת Active-Active".
"יצרנו לכל ספינה יכולות עיבוד בקצה המבצעי, 'עננון'. יצרנו עננון אמיתי על הספינה, זהו מרכז מחשוב ספינתי, עם יכולת גידול דינמית של משאבי ה-IT. כך, אנו משמרים רצף עיבוד בקצוות, גם כאשר אין תקשורת עם הענן המבצעי, ה'כמו ציבורי', של לוטם", סיכם מפקד מפת"ח.​
 


1675368398155.png
 
Назад
Сверху Снизу